חב''ד כל הלב לכל אחד
לימוד יומי | חנות | הרשמה לאתר | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 18:35 זריחה: 6:30 י"ד בתשרי התשע"ט, 23/9/18
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

הרבי על הפרשה
להיות מוכנים לגאולה
הפרשיות מטות ומסעי נקראות, בדרך-כלל, כשהן מחוברות, וכך אף בשנה זו. חיבורן של שתי הפרשיות הללו אינו טכני, אלא מצביע על קשר מהותי בתוכנן של שתי פרשות אלה.
לרדת כדי לעלות
השבתות של ימי 'בין המצרים' מבטאות את הטוב האמיתי שטמון בגלות. בתוך תקופת האבל והצער הן מביאות את השמחה והעונג, ביודענו שה"ירידה" אינה אלא לצורך "עליה" – הגאולה השלמה שתצמח מתוך הגלות.
ההפרעות מחשלות
כאשר הענף מחובר לאילן, הוא עדיין חלש ורך. דווקא על-ידי ההתנתקות לכאורה, הוא מגיע לחוזק הגדול לאין-ערוך מכפי שהיה לו קודם לכן
למה הוסיפו איסורים וסייגים?
כשהאדם נודר נדר ומזיר את עצמו מדברים שונים שקיימים בעולם, הוא פועל, לכאורה, נגד התורה עצמה
לא לגעור; למצוא את הטוב
יש מי שזקוק לנדר, ובעבורו נדר הוא דבר חיובי; ויש מי שאינו זקוק לנדר, ולכן אסור לו לנדור, ואף יש בכוחו להתיר נדרים של אחרים
להפוך חושך לאור
החכם עומד בדרגה עליונה, שבה אין מקום לנדרים, ויש לו הכוח להעלות לדרגה זו גם את היהודי שנמצא בדרגה הנמוכה יותר, וממילא להתיר את נדרו
המטרה – ביטול הנדרים
בשיתוף עם הקב"ה
לכאורה מצב ה'נישואין' נעלה יותר ממצב ה'אירוסין', אך בכל-זאת יש מעלה ב'אירוסין' על ה'נישואין'. הדבר מוצא את ביטויו בכוחו של הארוס לבטל נדר של ארוסתו שנדרה לפני האירוסין.
מלחמת ה' – ביטול המדון
להיות כלי ראוי לאור הקדושה
טעות היא כאשר אומרים הלכה כלשהי וטועים בה, אך כאן לכאורה לא טעה משה רבנו בשום הלכה, אלא לא לימד את דיני הכשרת הכלים
תופעה מופלאה: מספרים עגולים
עוד לפני קיום כל מצווה כבר מכשיר בעבורה הקב"ה את הקרקע, ומונע מראש כל מניעה ועיכוב. לכן אין להירתע משום הפרעה
לומדי התורה כמקור השראה
לאחר שבני גד וראובן וחצי שבט מנשה הביעו נכונות למסור את נפשם ולצאת חלוצים לפני העם, ביטאו בכך כי רצונם להיות 'יושבי אוהל' אמיתיים
מהפך בכפר
יאיר בן מנשה הלך "וילכוד את חוותיהן וקרא אתהן חוות יאיר", "חוותיהן" – הכפרים. מה ראתה התורה לציין זאת. ללמד שרצה לזכך את עניינו של הכפר ולהפכו לקדושה.
כל החיים במסע
פרשת "מסעי" מלמדת אותנו כי יהודי נדרש להיות כל הזמן ב'מסע', בתנועה מתמדת של עלייה והתקדמות. עליו להיות במדרגת 'מהלך' ולא בדרגת 'עומד'.
כל החיים - ב"מסע"
מבט חדש בתום המסע
לכל 'מסע' יש תכלית
הנשיא הוא הכול
זכות הישיבה בעבר הירדן
תפילתו של כוהן גדול
תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)