חב''ד כל הלב לכל אחד
תרומה | לימוד יומי | חנות | בתי חב"ד | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:14 זריחה: 6:06 י"א בניסן התשפ"ד, 19/4/24
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

הרבי על הפרשה
תקיפות וענווה בכפיפה אחת
יהודי נדרש מצד אחד להיות עניו בתכלית, ומצד שני צריך שתהיה בו התקיפות והעוז לעמוד בתוקף על דברים הקשורים ברצון-ה'
שמיטה אצל הר-סיני
התורה מגלה לנו בפרשתנו כי כשכשם שעל מצוות השמיטה נאמר במפורש שכללי המצווה ופרטיה נאמרו למשה בסיני, כך כל המצוות נאמרו כלליהן ופרטיהן למשה בהר-סיני.
השבת - תכלית החיים
כל העבודה בשש השנים לא באה אלא כדי להגיע לשנה השביעית, שנת השמיטה, שנה של קדושה ורוחניות
תכלית ההתבטלות – שלא מרגישים אותה
מה באמת עניין שמיטה להר-סיני?
אם התורה בחרה דווקא במצוות שמיטה כדי ללמד ממנה על כל המצוות, יש לומר שמצווה זו משקפת גישה כללית של היהדות כלפי החיים
תורה לשם תורה
שנת השמיטה כיום השבת
יהודי זורע ומאמין
יהודי מתאפיין בכך שהוא "מאמין בחי-העולמים - וזורע". כלומר, כשהוא זורע את האדמה אין הוא רואה בכך דבר טבעי בלבד, אלא הוא זורע אך ורק משום שהוא מאמין בקב"ה ותולה בו את תקוותו, שישלח לו את פרנסתו באמצעות זריעת האדמה.
להחדיר קדושה בגדרי הזמן
שמיטה ויובל בעבודת ה'
שלוש דרגות בהתייחסות לשנת היובל: א) בזמן ש"כל יושביה עליה"; ב) בימי הבית השני; ג) לאחר החורבן
קניינים בחיי הרוח
יהודי מתעורר בתשובה ומחליט 'להקנות' את 'פירותיו' לקב"ה, ולהתנהג על-פי רצון ה'; אך לכאורה, החלטה זו היא על דבר שעדיין לא בא לעולם?!
אין טוב בלי עבודה
כשאדם עמל והתייגע ואחר-כך קיבל שכר על עבודתו - שמחתו שלמה ואז הוא מרגיש שקיבל דבר טוב באמת. לכן דרושה עבודת-ה', כדי שהשפע האלוקי יתקבל כשכר עבודה ולא כמתנת-חינם.
שאלת חכם
הבן החכם מבקש לדעת באיזו צורה תבוא הברכה האלוקית שמאפשר לבני-ישראל לשבות מעבודת האדמה במשך שנה תמימה, וזו כוונת השאלה "מה נאכל בשנה השביעית"
רחמים אין-סופיים
הרמב"ם אומר: "חכמים הראשונים היו נותנים לעבד מכל תבשיל ותבשיל שהיו אוכלים, ומקדימים מזון הבהמות והעבדים לסעודת עצמם", הואיל ובעם-ישראל טבועה מידת החסד והרחמים.
קבלת-עול מתוך תענוג
קבלת עול של התמסרות מוחלטת לקב"ה, אינה קבלת עול של חוסר ברירה, אלא דוקא מביאה לו תענוג גדול ביותר, כעבד נאמן, שכל תענוגו הוא בהסבת עונג לאדונו.
כמו אותיות חקוקות באבן
פרשתנו "בחוקותי" – מתייחסת אל מצוות התורה כולן, גם המובנות בשכלנו וגם אלה שהן בגדר "חוקה חקקתי", כאותיות חקוקות באבן, שאין להן כל מציאות משלהן, מאחר והאותיות עצמן הן האבן - סמל לדבקות מוחלטת.
התמזגות מוחלטת עם התורה
"שתהיו עמלים בתורה" - זה לימוד תורה כמטרה לעצמה, לימוד תורה כחכמתו של הקב"ה, גם כשאין לדברים שום יישום מעשי
להשקיע עמל בתורה
השפעת התורה בלי גבולות
חז"ל הורו: "אל תהיו כעבדים המשמשים את הרב על-מנת לקבל פרס". מדוע אפוא מדגישה התורה כל-כך את השכר הגשמי על קיום המצוות?
תמורות בטבע העולם
אחרי התקופה הראשונה של ימות המשיח תיפתח תקופה שנייה, שבה יתקיימו הבטחות התורה ודברי הנביאים כפשוטם - יהיו חידושים במעשה בראשית, אילנות סרק יניבו פירות ויחיו המתים
תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)