חב''ד כל הלב לכל אחד
תרומה | לימוד יומי | חנות | בתי חב"ד | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:14 זריחה: 6:05 י"ב בניסן התשפ"ד, 20/4/24
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

דף הבית > חדשות
הרבי לאחר ג' בתמוז

מה מהותם של מנהגי יום השנה ביהדות? הם מיטיבים עם נשמת הנפטר ומעלים אותה לרמה רוחנית גבוהה יותר בעולמות העליונים. והלוא לצדיק יש זכויות בזכות עצמו, האם הוא זקוק לנו?

צילומים: לוי יצחק פריידין
א' בתמוז התשע"ה (18/06/15) 

ביום שישי האחרון, יממה לפני ג' בתמוז – יום השנה ה-21 לעליית נשמתו הקדושה של הרבי מליובאוויטש לגנזי מרומים, עלו לקברו שבניו-יורק רבבות חסידים ומעריצים. הם שהו ב'ציוּן' רגעים ספורים, כדי לאפשר להמונים שיצטופפו בתורים הארוכים לחוות גם הם את ההתייחדות עם הרבי.

העלייה ל'ציוּן' היא פסגת המנהגים הנהוגים ביום ההילולא, מלבד להדליק נר נשמה (הדולק 24 שעות) לפני שבת, לימוד משניות, ועוד.

מי שאינם יכולים לעלות ל'ציוּן' ישגרו מכתב 'פדיון נפש' באמצעות האי-מייל או הפקס, והוא יונח על ציונו של הרבי.  

 צפו בסרטון מרגש של חברת JEM לרגל יום השנה ה-21 של הרבי:

 

מה מהותם של מנהגי יום השנה ביהדות?

הם מיטיבים עם נשמת הנפטר ומעלים אותה לרמה רוחנית גבוהה יותר בעולמות העליונים. והלוא לצדיק יש זכויות בזכות עצמו, האם הוא זקוק לנו?

בקטע הוידאו הבא, שפרסמה חברת JEM המפיקה סרטים רבים על הרבי, משיב הרבי על השאלה הזו:

 

  יום השנה ה-21 מוצא את תנועת חב"ד בנקודת זינוק מרשימה. מפעלו העיקרי של הרבי, מפעל השליחות, מתרחב ללא הרף, ורבים-רבים נחשפים להגותו ולמתודיקה הרוחנית שהתווה. אבל היום הזה מטיל על חסידיו של הרבי אווירה קודרת. זה יום שבו הגעגועים לרבי בוערים במלוא עוצמתם.

  מלבד הצימאון לדמותו, למאור פניו ולדיבוריו, הפועם בלב המוני החסידים, הרבי היווה כתובת לכל דילמה ושאלה שנקרתה לאדם בחייו, בכל תחום. בקטע הוידאו המצמרר הבא (של חברת JEM) דיבר הרבי ברמיזה על מצב בלתי-רגיל, שבו ייאלצו החסידים להתמודד עם דילמות בדרכים אחרות.

בסוף דבריו אמר הרבי: "ישנו גם העניין של בקשות ברכה, ו'הזכרה על הציון' (הרבי נהג להשיב למבקשי ברכתו שיזכיר את שמם כשיתפלל ב'ציון' חותנו, אדמו"ר רבי יוסף יצחק) בקשר לכך יש הוראה ברורה בתורת-אמת, שהיא גם תורת חיים – הוראה בחיים, שמכתב או 'פדיון' שנשלח באמצעות הדואר הרי שעל-פי ההלכה המכתב הגיע ליעדו...

"והרי 'רועי ישראל לא יעזבו את צאן מרעיתם'... ו'מה להלן... אף כאן עומד ומשמש' (בהשאלה מדברי הגמרא במסכת סוטה), והוא משמש כל יהודי מבני הדור, אנשים נשים וטף, אם כן ישנה וודאות, על-פי 'שלחן ערוך', שכאשר אדם שלח פדיון, הפדיון בוודאי הגיע לתעודתו; כך מבטיח ה'שלחן ערוך'.

"ואם אדם ביקש מיהודי מסוים להביא את הפדיון ל'ציון' נשיא דורנו... בוודאי מבקשים ברכה ממקור הברכות שבכל דור ודור, שהוא התגלות משה רבנו שבאותו הדור... ובדורנו – נשיא דורנו, ובפרט שהדבר עובר דרך ה'ציון' שלו"...


 

תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)