חב''ד כל הלב לכל אחד
תרומה | לימוד יומי | חנות | בתי חב"ד | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:14 זריחה: 6:06 י"א בניסן התשפ"ד, 19/4/24
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

דף הבית > חדשות
ד' בבות, הניגון הפלאי

ארבע בבות הוא לחן מרגש, שבחסידות חב"ד מיוחסת לו קדושה. אין שרים אותו בכל הזדמנות, אלא רק בזמנים מקודשים, שכן הניגון הזה מקפל בין תוויו תוכן רוחני עשיר.



כ"ב בכסליו התשע"ה (14/12/14) 

"ארבע בבות", או "ד' בבות"  - כך נקראת היצירה המוזיקלית המופלאה של רבי שניאור זלמן מלאדי, מייסד חסידות חב"ד, 'בעל התניא' וה'שולחן ערוך'.

ארבע בבות הוא לחן מרגש, שבחסידות חב"ד מיוחסת לו קדושה רבה; אין שרים אותו בכל הזדמנות, אלא רק בזמנים נבחרים, שכן הניגון הזה מקפל בין תוויו תוכן רוחני עשיר.

כל בית מבתיו מכוון ל'עולם' - ספֵרה רוחנית שונה, כך שכל ארבעת הבתים מכוונים לעולמות הקבליים 'אצילות', 'בריאה', 'יצירה' ו'עשיה' (מן התחתון לעליון).

במסורת החסידית, הניגון מסוגל לעורר את המנגן בתשובה. בטרם שרים אותו, מקדימים ושרים 'ניגון הכנה', שהיה אהוב על רבי שלום דובער שניאורסון - אדמו"ר הרש"ב, הנשיא החמישי של תנועת חב"ד.

הניגון מביא את האדם להתעלות נפשית גדולה, ולאחר שירת הכיסופין המרגשת נשבר המתח בשירת ה'ניגון' השמח 'ניע זוריצ'י כלופצ'י', המתאר (באוקראינית) את שמחת החסידים הנוסעים אל הרבי.

בסרטון הוידאו שלפניכם, שצולם על-ידי שניאור שיף, 17 דקות שמכילות את ה'סט' המלא של שירת ד' בבות בכפר חב"ד ביום חמישי, י"ט בכסלו תשע"ה, על-ידי אלפים שהשתתפו בחגיגת י"ט בכסלו המרכזית והמסורתית שארגן ועד כפר חב"ד.

י"ט בכסלו, חג הגאולה של מלחין ד' בבות, הוא אחד הימים בהם שרים את הניגון. כמו כן, חתן וכלה הנכנסים לחופה מלווים בניגון ד' בבות.

צפו (32 שניות מתחילת הסרטון) ושתפו:


 

תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)