חב''ד כל הלב לכל אחד
תרומה | לימוד יומי | חנות | בתי חב"ד | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:14 זריחה: 6:06 י"א בניסן התשפ"ד, 19/4/24
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

דף הבית > חדשות
כנס בן 55, והגעגועים מתעצמים...

כבר עשרים שנה שנוכחותו הפיזית של הרבי נעדרת מחיי החסידים, אולם הוא נוכח בחייהם כתמיד, ואף יותר מאי פעם. ים של דברי תורתו, סרטי וידאו, קובצי אודיו, תמונות – כל אלו נמצאים בכל בית חסידי, ומעשירים את הידע של כל חסיד, גדול כקטן, על הרבי ועל ההיקף העצום של דמותו.

צילומים: י. בלינקו
כ"א בחשון התשע"ה (14/11/14) 

ה'כנס השנתי' של חסידי חב"ד מתקיים כבר חמישים וחמש שנים בתאריך כ' בחשוון, יום ההולדת של האדמו"ר רבי שלום דובער, הרש"ב, הנשיא החמישי של חסידות חב"ד.

אולם הכותרת השנייה של הכנס היא: "מעמד קבלת פנים לשבים מחצרות קודשנו בחודש השביעי". לכותרת הזו יש משמעות עזה לחסידי חב"ד.

היא מזכירה להם ימים עברו, 'ימי האור' – כפי שהם מכונים בעגה החב"דית, בהם השהות בחודש תשרי בחצר הרבי הייתה פסגת השאיפות של החסיד; החוויה הרוחנית המרוממת ביותר שאפשר להשיג בכל השנה.

לפני ארבעים וחמישים שנה לא רבים יכולים היו להרשות לעצמם לטוס לניו-יורק לחודש תשרי. אמצעי התקשורת היו דלים, נתיבי תעבורת המידע היו מצומצמים, והתרכזו בעיקר במכתבים.

אבל בסוף חודש חשוון היו כל חסידי חב"ד מתכנסים לכנס גדול. רבים היו הנואמים במעמד הזה, אולם אין ספק ששיאו היה כאשר האורחים ששבו מ'חצרות קודשנו', מחצר הרבי, היו חולקים את חוויות החודש.

הקהל שתה בצמא את דבריהם. מה אמר הרבי ב'התוועדות', כיצד שימח את האלפים ש'זכו' להיות במחיצתו בשמחת-תורה. מה הוא מצפה מן החסידים לעשות כדי להחיש את הגאולה? האם ישנן יוזמות חדשות בתחום הפעילות עם המוני העם עבור החסידים?

כבר עשרים שנה שנוכחותו הפיזית של הרבי נעדרת מחיי החסידים, אולם הוא נוכח בחייהם כתמיד, ואף יותר מאי פעם. ים של דברי תורתו, סרטי וידאו, קובצי אודיו, תמונות – כל אלו נמצאים בכל בית חסידי, ומעשירים את הידע של כל חסיד, גדול כקטן, על הרבי ועל ההיקף העצום של דמותו.

אלפי חסידים ממשיכים לנהור גם בשנים אלו אל חצר הרבי. אל מקום מנוחתו – ה'ציון', אל בית-המדרש '770', גם בחודש תשרי. ובהגיע הכנס הזה, עולה האורח ששב משם, הרב אברהם שמואל בוקיעט, משליחי הרבי לארץ, ונושא דברי התעוררות וגעגועים. כיליד חו"ל בילה הרב בוקיעט שנים רבות בחצר הרבי, וכל נאומו פורט על נימי הרגש והזיכרון. "אנחנו רוצים להתראות עם הרבי", הוא זועק.

קודם לכן מקריא הרב יוסף יצחק אהרונוב, יו"ר צעירי אגודת חב"ד ואגודת חסידי חב"ד איגרת ברכה של הרבי לכינוס. במכתב מבקש הרבי שהכינוס יהיה עם "אחדות אמיתית" בין החסידים. הרב מרדכי שמואל אשכנזי, רבו של כפר חב"ד, נושא דברי תורה וברכה.

לאחר מכן נשא דברים הרב נפתלי גרינברג, 'משפיע רוחני' בקהילת חב"ד בלוד, המדבר על חובת הנסיעה לרבי המוטלת על החסיד כתנאי ל'התקשרות' רוחנית עמו. נאומו הנרגש של הרב גרינברג מעורר את הקהל, ומקהלה מחסידי חב"ד, עם הזמר ר' שמחה פרידמן והקלידן אהרל'ה ליפסקר, פוצחת בניגוני שמחה מרנינים.

הרבנים ברוך וילהלם מנהריה ויאיר רוזנטל ממכללת ספיר הם שניים ממאות ה'שלוחים' של הרבי בארץ. הם חולקים עם הקהל חוויות מ'עבודת השליחות', וקוראים לכל אחד להתגייס לפעילות הזו.

 

 


 

תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)