חב''ד כל הלב לכל אחד
לימוד יומי | חנות | הרשמה לאתר | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:20 זריחה: 6:09 י"ז באב התשע"ט, 18/8/19
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

קבלת-עול
מן המעיין


מאת: הרב אליעזר ברוד
מדורים נוספים
שיחת השבוע 1115 - כל המדורים ברצף
אהבת ישראל כמבחן מעשי
יש חדש
ברכה למעלה מדרך הטבע
קבלת-עול
לא על חשבון אחרים
תעלומת השידוך
כוחה של זעקה
את מי לשבח
שמיטה כהלכתה למרות הגירוש
ל"ג בעומר ביום שישי

הכוח לעבוד

"כי לי בני-ישראל עבדים, עבדיי הם" (ויקרא כה,נה). את העבדות מאפיינת קבלת-עול, כי העבד מצד עצמו רוצה ללכת בטל ולא לעסוק בשום עבודה כלל, אך בכוח קבלת-העול עוסק העבד בכל עבודה קשה, גם כשהדבר נגד רצונו ולא לפי כוחו.

(ספר המאמרים קונטרסים)

שמחה בתוך קבלת-העול

גם בעבודה מתוך קבלת עול צריכה להיות מורגשת שמחת הנפש על שהאדם זוכה להיות עובד ה'.

(אדמו"ר הזקן)

שינוי המהות

קבלת עול משנה את המהות. על-ידי קבלת עול של עבד פשוט, כזה שגם בשנתו ניכר עליו עולו, יכול גם למדן וגאון להגיע למעלתו של יהודי בעל מסירות-נפש, פשוט ותמים.

(הצמח-צדק)

מוטלת החובה

על כל אחד ואחד מישראל מוטלת החובה לעבוד את ה'. כשם שהעבד חייב לעשות את העבודה המוטלת עליו, כך כל נשמה ונשמה היורדת לעולם חייבת למלא את השליחות שהוטלה עליה ברדתה למטה. 

(ספר המאמרים ש"ת)

עבד נאמן ועבד פשוט

בעבודת העבד אפשר להבחין באופן כללי בשתי דרכי עבודה: עבד פשוט, שעובד רק מתוך יראה, ואין לו שום עונג ושמחה בעבודתו; ועבד נאמן, הקשור לאדוניו בכל ליבו ונפשו, שעבודתו נעשית בזריזות, בתענוג ובמסירות אמיתית. "כי לי בני-ישראל עבדים" הם מי שעוסקים בקיום התורה והמצוות כעבדים רגילים, ו"עבדיי הם" – הם עובדי ה', העובדים את הקב"ה בעבודת העבד העליונה יותר.

(ספר המאמרים תרפ"ד)

יתאר אדם לעצמו

כדי להגיע לקבלת עול, יתאר אדם לעצמו אשר מלך מלכי המלכים הקב"ה ברא את עולמו, ואחר-כך נפח באדם נשמת חיים, והוא עומד עליו, צופה ומביט, ובוחן כיליותיו וליבו וכל מעשיו ודיבוריו, וכל צעדיו יספור.

(הרבי מליובאוויטש)

שעבוד הכוחות

עיקר העבודה הוא ההנחה העצמית בקבלת עול. לשעבד את הכוחות והחושים לעבודה אלוקית.

(הרבי הרש"ב מליובאוויטש)

מפתחות ההיכלות

בהיכלות העליונים אין נותנים להיכנס אלא למי שראוי לכך. מי שאינו ראוי, אף אם הוא בעל נפש, גדול בתורה ומשכיל בהשגות אלוקות – אינו מורשה להיכנס. קבלת-עול-מלכות-שמים והתמימות של יראת-שמים, הן המפתחות הפותחים את כל מנעולי הדלתות של ההיכלות שלמעלה.

(אגרות-קודש)


   

     
תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)