חב''ד כל הלב לכל אחד
לימוד יומי | חנות | הרשמה לאתר | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:16 זריחה: 6:10 כ"א באב התשע"ט, 22/8/19
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

ספירת העומר
מן המעיין

מדורים נוספים
שיחת השבוע 1007 - כל המדורים ברצף
להפריד בין אנשים למעשים
ספרים חדשים
להחדיר את השמיני בתוך השבע
ספירת העומר
קל וחומר
כיצד אוהבים?
בציפייה לגאולה
נדיבות תמוה
חיפוש משמעות בתשעה שלבים
חרקים בקמח לסוגיו

התורה והקמח

"וספרתם לכם ממחרת השבת מיום הביאכם את עומר התנופה" (ויקרא כג,טו). אנו סופרים ארבעים ותשעה ימים, מיום הבאת העומר עד יום קבלת התורה, ללמדנו שהתורה והקמח תלויים זה בזה – "אם אין קמח אין תורה" ו"אם אין תורה אין קמח".

(המהר"ל מפראג)

טהרת המחשבות

"וספרתם" – מלשון אבן-ספיר. כלומר, יש לזכך ולטהר את המחשבות כספיר. "ממחרת" הוא כינוי לאמונה, כי אין אדם יודע מה יֵלד יום, אלא הוא מאמין בבורא שייתן לו מחר חיוּת וכוח. זהו "וספרתם לכם" – האדם צריך לזכך ולטהר כל מה שנוגע "לכם", לגוף ולתאוותיו הגשמיות, על-ידי "ממחרת" – בכוח האמונה שהוא מאמין בחי-העולמים.

(רבי ישראל מרוז'ין)

להאיר את האותיות

זהו שנאמר בגמרא (קידושין ל): "למה נקראו ראשונים סופרים, שהיו סופרים כל האותיות שבתורה". 'סופרים' מלשון 'ספיר' – הם האירו את האותיות ובכך האירו את הלבבות.

(צמח צדיק)

שהיום יהיה יום

בספירת העומר אנו אומרים "היום יום". הכוונה היא שהיום יהיה יום, שיֵדעו מה פעלו בכל יום, מה פעלו אתמול ומה צריכים לפעול היום.

(ספר השיחות)

בירור המידות

"וספרתם" הוא מלשון ספּירוּת ובהירות. צריכים לעשות "וספרתם לכם", שה"לכם" יהיה בהיר. זאת עושים על-ידי "שבע שבתות תמימות", בבירור שבע המידות, שכל מידה ומידה תהיה כלולה משבע, וששבע המידות עצמן יהיו שבע שבתות, כי השבת אינה צריכה בירור.

(היום-יום)

מוחין למידות

העבודה הרוחנית של ספירת העומר היא המשכת המוחין למידות, שהמידות יצאו מטבען ויהיו על-פי הוראת השכל; שיפעלו לא על-פי נטיית הלב, אלא כפי הוראת השכל בלבד.

(ספר המאמרים תש"ד)

השער החמישים

ארבעים ותשעה יום הם שבע מידות, שכל אחת ואחת מהן כלולוה משבע המידות האחרות. על-ידי ספירתן ממשיכים את שער הנו"ן דבינה, שהוא למעלה מהמוחין, זהו שנאמר: "תספרו חמישים יום", אף שבפועל סופרים ארבעים ותשעה ימים בלבד, כי על-ידי הספירה ממשיכים גם את שער הנו"ן דבינה.

(הרבי הריי"צ מליובאוויטש)

לזכור את החג

בימים האלה שבין פסח לשבועות היו האנשים עסוקים בעבודת השדה, ובהיותם רחוקים מהעיר ומבתיהם היו עלולים לשכוח את חשבון הימים ולטעות בחשבון היום שיחול בו חג-השבועות. לפיכך נצטוו על הספירה, שלא יטעו בחשבון החג.

(מטה משה)


   

     
תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)