חב''ד כל הלב לכל אחד
לימוד יומי | חנות | הרשמה לאתר | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:16 זריחה: 6:10 כ"א באב התשע"ט, 22/8/19
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

תשובה
מן המעיין

מדורים נוספים
שיחת השבוע 979 - כל המדורים ברצף
לא להתייאש, אפשר לתקן
יש חדש
בציפייה לגאולה
לחבר את הפרטים
תשובה
למעלה מהבקשות
הבטחה ביום הקדוש
קשוט עצמך
תפילה "ממעמקים"
מנהג 'כפרות'

אין עוד מלבדו

"שובה ישראל עד ה' אלוקיך" (הושע יד,ב). יש לשוב בתשובה עד שמרגישים בלב ש"ה' הוא אלוקיך", שאין עוד מלבדו.

(רבי משה מקוברין)

תכשיט לקב"ה

"עד" הוא גם מלשון עדי ותכשיט. התשובה היא כמו תכשיט לפני הקב"ה, עד שעל-ידי תשובה מאהבה אפשר להפוך את הזדונות לזכויות.

(בית אברהם)

תחת כיסא-הכבוד

"גדולה תשובה שמגעת עד כיסא-הכבוד, שנאמר שובה ישראל עד ה' אלוקיך" (יומא סו,ד). גם אם חטאי האדם גדולים עד שנסתמו כביכול חלוני הרקיע, ואין תשובתו יכולה לעבור דרכם, בכל-זאת הקב"ה מקבל את תשובתו. וכיצד? מתחת כיסא-הכבוד.

(דברי שאול)

תשובת הרבים

כאשר היחיד שב בתשובה, תשובתו מגעת "עד ה'", דבר המורה על מרחק מסויים, אולם בהמשך נאמר שם "ושובו אל ה'", "שובו" בלשון רבים, כי כאשר רבים שבים בתשובה, תשובתם מגיעה עד דרגת "אל ה'".

(האריז"ל)

לקחת את הדברים

"קחו עמכם דברים ושובו אל ה'" (הושע יד,ג). את הדברים שאומרים בבית-הכנסת ובעת הלימוד אין להשאירם שם, אלא יש לקחת את הדברים האלו עמנו, גם כשאנו יוצאים מבית-הכנסת אל העולם הרחב.

(מלבי"ם)

סידור ההווה

התשובה היא תיקון וסידור ההווה, חרטה על העבר, קבלה טובה על להבא. כאשר ההווה מסודר כראוי, אפשר למלא את החסר, או את הלא-טוב של העבר, ולעשות גדרים וסייגים בדבר העתיד.

(אגרות-קודש)

חמישה זמנים

חמישה זמני תשובה הם: חודש אלול - העבודה של תיקון לבושי הנפש, מחשבה דיבור ומעשה; ימי הסליחות – תיקון המידות; ראש-השנה – תיקון המוחין; בין כסה לעשור – תיקון הרצון; יום-הכיפורים – תיקון התענוג.

(הרבי הריי"צ מליובאוויטש)

תשובה עילאה

כאשר יהודי נאנח או בוכה בראש-השנה על שלא טוב לו בגשמיות, בבריאות או בפרנסה, זוהי בחינת 'תשובה עילאה'.

(הרבי המהר"ש מליובאוויטש)

אמרת השבוע

למעלה מהבקשות

לאחד מחסידיו של רבי ישראל מרוז'ין היו בעיות קשות בעסקיו. הוא נסע אל רבו, וכל הדרך סידר במוחו את העניינים שיאמר. כשנכנס לחדרו, שכח את כל מה שהתכונן לומר, ויצא בלי להציג את עניינו. הדבר חזר ונשנה כשניסה להיכנס אל הצדיק שנית ושלישית. לבסוף שאל את הצדיק עצמו לפשר הדבר.

השיב הרוז'יני: "הכוהן הגדול, כשהיה נכנס לקודש הקודשים ביום-הכיפורים, לא היה מבקש מאומה. רק בצאתו מההיכל היה מתפלל תפילה קצרה. מדוע לא ניצל את ההזדמנות הנדירה של הכניסה לקודש-הקודשים כדי לבקש בקשות? אלא שכאשר נכנס אל הקודש נשכחו ממנו כל העניינים הגשמיים, ורק כשנפרד קצת מהקדושה היה יכול להתפלל תפילה קצרה".

וסיים הצדיק: "רמז לזה יש במגילת אסתר – 'ובהגיע תור אסתר... לבוא אל המלך – מלכו של עולם – לא ביקשה דבר'".


   

     
תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)