חב''ד כל הלב לכל אחד
תרומה | לימוד יומי | חנות | בתי חב"ד | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:14 זריחה: 6:06 י"א בניסן התשפ"ד, 19/4/24
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

פרשת ניצבים-וילך | חיבור נס וטבע
א חסידישע פרשה

נושאים נוספים
אור וחום ההתקשרות
פרשת ניצבים-וילך | חיבור נס וטבע
עשירות כפשוטה!
כלל ופרט וכלל
ושב ה' את שבותך
יליד פרשבורג שהתקשר וקירב רבים – לרבי
פרשת ניצבים-וילך
"ותן חלקנו בתורתך"
השמחה האמיתית
עת לדעת
תשמ"ט
הלכות ומנהגי חב"ד

'נצבים' פירושו עמידה במקומו בתוקף, ואילו 'וילך' פירושו הליכה ממקום למקום, היפך העמידה במקומו בתוקף... כיצד ניתן לחבר ב' עניינים הפכיים זה מזה?

...כדי לחבר העבודה ד'לא שיניתי' – 'נצבים', עם העבודה באופן של שינויים והליכה 'מחיל אל חיל' – 'וילך', צריכים להמשיך ממקום עליון כזה שלמעלה מכללות החילוק שבין שינוי להעדר השינוי, שעל ידו יכול להיות החיבור דב' ההפכים ד"נצבים-וילך" ('לא שניתי' ביחד עם שינויים).

ועל דרך שמצינו בנוגע לארון – "מקום הארון אינו מן המדה", שזהו עניין "נמנע הנמנעות", היינו, חיבר ההפכים דגבול ובלי גבול כאחד.

...יש גדולי ישראל שהאמינו וגם הונח בשכלם שיכול להיות ענין של נס שלמעלה מהטבע (שגם זה חידוש), אבל באופן שהטבע הוא בפני עצמו והנס בפני עצמו. אבל חיבור של טבע ונס ביחד, גבול ובלי גבול ביחד, לא הונח בשכלם.

ועל זה באה ההוכחה מהנס ד"מקום הארון אינו מן המדה"... חיבור טבע ונס, גבול ובלי גבול ביחד.

והחיבור ד"נצבים-וילך" ביחד – נפעל על-ידי המשכה ממקום שלמעלה משניהם, ועל ידו יכול להיות חיבורם יחד למרות היותם הפכים זה מזה.

(תורת מנחם תשמ"ב ח"ד 2228)

 

     
תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)