חב''ד כל הלב לכל אחד
תרומה | לימוד יומי | חנות | בתי חב"ד | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:12 זריחה: 6:10 ח' בניסן התשפ"ד, 16/4/24
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

פרשת אמור
א חסידישע פרשה

נושאים נוספים
אור וחום ההתקשרות
פרשת אמור
ועוד ועיקר – על האחדות
הגדולים "זוהרים" על ידי הקטנים
לידת ילד יהודי מביאה את הגאולה
פרשת אמור
"ועל כרחך אתה חי"
האומן את היונק
עבודת ה' - בהרחבה
אמירת י"ג עיקרים בכל יום
עת לדעת
יומן מבית חיינו
הלכות ומנהגי חב"ד

התוכן דגילוי אל הזולת שבתיבה 'אמור' יכול להתבטא בלשון הקודש גם בסגנון אחר – דיבור, וכדומה, ואדרבה: הלשון הרגיל הוא "דבר אל בני ישראל". ומאחר ששם הפרשה הוא "אמור" דווקא, ולא 'דַבֶּר' וכדומה, מובן שישנה הוראה מיוחדת בדבר.

והביאור: החילוק בין לשון "דיבור" ללשון "אמירה" הוא ש"דיבור" מורה על לשון קשה, ו"אמירה" מורה על "לשון רכה" (פרש"י יתרו יט, ג).

וזוהי ההוראה הנלמדת מדיוק הלשון "אמור" ולא "דבר" וכדומה, שהפעולה וההתעסקות עם הזולת צריכה להיות באופן של "אמירה" דווקא, "בלשון רכה", היינו, כאשר מדבר עם הזולת כדי לפעול עליו בעניין מסויים, אינו מדבר בלשון באופן שיכול להטיל עליו אימה ופחד, אלא צריך לדבר עמו "בלשון רכה", בדרכי נועם.

וכאשר הזולת מקבל את הדברים "בלשון רכה" – הרי כאשר הזולת יגיע למעמד ומצב שהוא בעצמו יעסוק בהשפעה אל הזולת, ידבר גם הוא באופן של "אמירה", "בלשון רכה", כפי שהוא בעצמו קיבל את הדברים.

(ש"פ אמור, תו"מ תשמ"ב ח"ג ע' 1421)


 

     
תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)