חב''ד כל הלב לכל אחד
תרומה | לימוד יומי | חנות | בתי חב"ד | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:14 זריחה: 6:06 י"א בניסן התשפ"ד, 19/4/24
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

לימוד התורה לנשים
הכתב והמכתב

נושאים נוספים
פרשת נשא | נשיאת ראש בלימוד התורה
לימוד התורה לנשים
החידוש הגדול שנפעל בה' בסיוון
לא 'חידוש' של ליובאוויטש
מדוע ערים בליל חג השבועות?
חג השבועות
הלכות ומנהגי חב"ד

בשיחת חג השבועות תש"ל דיבר הרבי בעניין ברכת התורה לנשים, שלפי כמה מהאחרונים היו צריכות לברך בכל פעם שלומדות, בשונה מאנשים שיוצאים ידי חובה בברכה אחת מפני שמצוות תלמוד תורה עבורם היא חיוב תמידי.

על כך נשאל: "לא תפסנו: הרי גם לטעם אדה"ז לפי שחייבות ללמוד מצוות הצריכות להן, הרי חיוב זה אינו תמידי, ולמה אין צריכות לברך בכל פעם שלומדות?".

ועל כך השיב:

1. ולדידהו - ה"ז [הרי זה] ענין בפ"ע שנהנה ממנו (ולכן מברכת) וכיו"ב [=וכיוצא בזה]

2. ועוד כמה פרטים שלא הספיק הזמן לבארם (וכנראה שלא עמדו עליהם ע"ע עכ"פ [עד־עתה, על־כל־פנים] - בנוגע להנ"ל [=להנזכר לעיל]: לאדה"ז ה"ז [=לאדמו"ר הזקן הרי זה] חיוב: א) הקשור במצותיהן שכמה מהן חיובו כל היום ב) שבכלל גמרו קיום המצוה ולכן בכלל הברכה צ"ל [=צריכה להיות] בעת הגמר (וע"ד שאין מברכים על עשיית הסוכה - אף שנאמר "תעשה" ובירוש' [=ובירושלמי] שמברכין לעשות כו') אלא שכיון שחייבות ללמוד כו' ענין דחביבותא וכו' מכל הנאות כו'.


 

     
תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)