חב''ד כל הלב לכל אחד
לימוד יומי | חנות | הרשמה לאתר | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 16:40 זריחה: 6:11 י"ז בחשון התש"פ, 15/11/19
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

שלום ואחדות
מן המעיין


מאת: הרב אליעזר ברוד
מדורים נוספים
שיחת השבוע 1525 - כל המדורים ברצף
התקווה היא המניע לטרור
יש חדש
'מוקפות חומה' במובן הרוחני
שלום ואחדות
נפטר מהצרה
אש תמיד
בדיחה רצינית
הריעו לה' כל הארץ
מניח התפילין המבוגר בעולם
שמן של שביעית

שלום לכולם

״זאת התורה לעולה ולמנחה... ולזבח השלמים״ (ויקרא ז,לז). למה נאמר ״זבח השלמים״? שהוא עושה שלום בין המזבח ובין הכוהנים ובין ישראל. איך? העולה הייתה כולה כליל; החטאת דמה ואֵמוריה למזבח ועורה ובשרה לכוהן, וכן האשם; אבל התודה דמה ואֵמוריה למזבח, והחזה והשוק לכוהנים ובשרה לישראל. נמצאת עושה שלום בין המזבח ובין הכוהנים ובין ישראל.

(מדרש תנחומא)

קרבן של שלום

לפיכך מסתיים סדר הקרבנות בשלמים, מפני שהוא הקרבן החשוב ביותר שאינו בא מחמת חטא, אלא הוא קרבן של שלום. ״שלמים״ – שעושה שלום בין ישראל לאביהם שבשמים.

(מדרש רבה)

חתימה בשלום

גדול השלום שכל הברכות הטובות והנחמות שהקב״ה מביא על ישראל חותמות בשלום. בקריאת שמע – ״הפורס סוכת שלום״. בשמונה-עשרה – ״עושה שלום״. בברכת כוהנים – ״וישם לך שלום״.

(מדרש רבה)

לסיים בשלום

אף ברכת הכוהנים ותפילות רבות מסתיימות בשלום, שכן על-פי רוב השלום דרוש בשלב הסיום. בראשיתם של דברים, במשא ומתן או בוויכוח, הצדדים ניגשים לעניין ברוח טובה, אבל לקראת הסוף מתפתחות מריבות.

(אמרי חן)

מוטב שלום מדומה

שלום שנעשֶה כלפי חוץ ולא בלב שלם, עדיף ממחלוקת שיסודה אמת. מוטב שלום מדומה ולא מחלוקת אמיתית.

(החוזה מלובלין)

רוח המחלוקת

הסיבה העיקרית לפירוד הלבבות היא הרוח הרעה של מחלוקת שנכנסת בלב האדם. לפעמים הסיבה לרוח רעה זו היא מיעוט השפע ומצוקה. מפני קטנות הדעת יבלבלו איש את רעהו, ואיש בשר רעהו יאכלו. ולפעמים הסיבה היא ריבוי השפע – האדם נעשה שמן מרוב טוב והוא בועט מפני גסות רוחו.

(אדמו״ר הזקן)

הרחבת הדעת

אדם שיש בו הרחבת הדעת מסוגל לסבול גם דבר המנוגד לטבעו, וכמו-כן הוא יכול לסבול שמקניטים אותו וכדומה. רוחב שכלו ודעתו גורמים שהדבר המנוגד לדעתו או ההקנטה אינם תופסים מקום אצלו, שכן במקום רחב דיו ישכנו גם שני הפכים.

(אדמו״ר הזקן)

תואנה לשנאה

שנאת חינם היא שאחד שונא את חברו סתם כך, על לא דבר. לפעמים הוא ממציא טענה כלשהי לסיבה השנאה, אבל אין זו אלא תואנה להצדיק את שנאתו. הסיבה האמיתית היא יֵשותו, שאינה נותנת מקום לזולתו. חשוב הוא בעיני עצמו, והזולת ממעיט את מציאותו.

(ספר המאמרים תרנ״ט)


   

     
תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)