חב''ד כל הלב לכל אחד
תרומה | לימוד יומי | חנות | בתי חב"ד | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:14 זריחה: 6:06 י"א בניסן התשפ"ד, 19/4/24
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

אחדות העם

איך להתייחס למי שאינו שומר מצוות?
הדרך לצאת מהסבך עוברת על חבל דק, והיא ההפרדה בין האדם לבין המעשה. את המעשה הפסול אינך יכול בשום פנים ואופן להציג ככשר. עליך לומר מפורשות שזה מעשה שלילי ושאסור לנהוג כן. אבל על האיש שעושה את המעשה אתה יכול ללמד זכות.

אין להרחיק חלקים מהעם
כל יהודי, יהיה מי שיהיה ויהיו דיעותיו ומעשיו אשר יהיו, הוא חלק בלתי-נפרד מהשלימות של האורגניזם היהודי. אני אינני שלם בלעדיך ואתה אינך שלם בלעדי, כאיברים של גוף אדם שתלויים זה בזה בצורה האיתנה ביותר. זו המשמעות של ה'ערבות' ההדדית של כל ישראל.

איך מגיעים לאהבת-ישראל אמיתית
הכוח האמיתי מצוי בידי אנשים מן-השורה. ההשפעה שיש לשיחה קלה בין איש לרעהו, להתנהגות בכביש, באוטובוס, ברחוב, במקום-העבודה, בבית-הכנסת - כל אלה וכיוצא בהם קובעים את איכות החיים בארץ הרבה יותר מהאווירה הכללית ברחוב.

לומר לעם: יהודים, הקב"ה אוהב אתכם!
הבעש"ט וחבריו התעלמו מהמגרעות ומהחסרונות של היהודים. הם הדגישו, שגם יהודי פשוט, בעל-מלאכה, ואפילו עם-הארץ, יכול להגיע למדרגה עליונה על-ידי קיום מצווה בלב תמים, על-ידי תפילה חמה מעומק הלב, על-ידי קריאת פרקי תהילים בהשתפכות-הנפש.

יום שמסמל אחדות יהודית
אפשר להיות מאוחדים גם אם אין מסכימים, ואפילו כשיש חילוקי-דעות חריפים. את האחדות היהודית במלוא יופייה אפשר לראות בתהלוכות הילדים בל"ג בעומר.

רק גיור כהלכה ישמור על אחדות העם
הגיור היה מאז ומעולם מושג הלכתי. ברור אפוא שכל מי שאינו מקבל את סמכות ההלכה אינו יכול לעסוק בגיור, והשתייכותו החברתית אינה נוגעת לעניין.

תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)