חב''ד כל הלב לכל אחד
תרומה | לימוד יומי | חנות | בתי חב"ד | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:14 זריחה: 6:06 י"א בניסן התשפ"ד, 19/4/24
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

'הקהל' בימינו - כיצד?

הרבי מליובאוויטש עורר את הציבור, בשנות 'הקהל' הקודמות, שכל יהודי ישתדל להקהיל את הציבור הקרוב אליו, אחת לשבוע או אחת לחודש, בכל זמן אפשרי, ולהשמיע באוזניו דברים המביאים ליראת-שמים, לאחדות ישראל ולהתחזקות בתורה ובמצוות, איש איש על-פי דרגתו ומצבו.
עוד בנושא זה
מה זה 'הַקְהֵל'?
'הקהל' בימינו - כיצד?
כרטיס 'הקהל' - מלאו כאן
שנת הקהל - תוכנה והוראותיה בדורנו

אף שעדיין לא נבנה בית-המקדש השלישי ואין אנו מקיימים את מצוות 'הקהל' כפשוטה, בבית-המקדש, הרי במשמעותה הרוחנית והרעיונית קיימת מצווה זו גם עכשיו. שנה זו, ה'תשס"ט, שהיא שנת 'הקהל' מעניקה לנו כוחות מיוחדים להתחזק ביראת-ה'' בלימוד התורה ובקיום מצוותיה, מתוך אהבת ישראל ואחדות אמיתית של כל העם, כפי תוכנה של מצוות 'הקהל'.

 

כל אחד ואחת יכול לעשות 'הַקְהֵל'!

 

הרבי מליובאוויטש עורר את הציבור, בשנות 'הקהל' הקודמות, לנצל את שעת הרצון שבשנה זו – להשיג את המטרות של מצוות 'הקהל', הן במסגרת המשפחתית והן במעגלים רחבים יותר. הרבי הסביר, כי כשם שהמלך עורר את לב העם "ליראה את ה'", כך כל מי שהוא 'מלך' במסגרת שלו – אב במשפחתו, רב בקהילתו, מחנך בכיתתו, מנהל במוסדו וכל בעל השפעה במסגרת המאגדת ציבור כלשהו – ישתדל בשנה זו להחדיר את תוכנה ומשמעותה של מצוות 'הקהל' בלב כל אלה שנתונים להשפעתו.

 

פירוש הדבר: כל יהודי ישתדל להקהיל את הציבור הקרוב אליו, אחת לשבוע או אחת לחודש, בכל זמן אפשרי, ולהשמיע באוזניו דברים המביאים ליראת-שמים, איש איש על פי דרגתו ומצבו, לאחדות ישראל ולהתחזקות בתורה ובמצוות, על על-ידי שכל הנאספים שומעים ולומדים ביחד עניין מסויים בתורה, נותנים צדקה ביחד, ומתפללים ביחד.

כל אחד ואחת, במסגרת המתאימה, יכולים לקיים זאת, אפילו ילדים גדולים עם ילדים קטנים יותר. ההתכנסויות הללו, ברוח של יראת-שמים והתחזקות בקיום תורה ומצוות, מחזקות את האחדות הפנימית של עם ישראל, מגנות עליו מפני הרוצים לפגוע בו חס-ושלום, ומקרבות ומכינות את כולנו לגאולה האמיתית והשלמה, לבניין בית-המקדש השלישי ולמעמד 'הקהל' על-ידי משיח-צדקנו בקרוב ממש.



     
תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)