חב''ד כל הלב לכל אחד
תרומה | לימוד יומי | חנות | בתי חב"ד | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:14 זריחה: 6:06 י' בניסן התשפ"ד, 18/4/24
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

המאבק בהתבוללות

מנהיגות יהודית אמיתית חייבת להעמיד את נושא ההתבוללות בראש סדר העדיפויות. אין כיום סכנה חמורה יותר לעתיד האומה. ואין משימה לאומית חשובה יותר מביצורה של הזהות היהודית.
מאמרים נוספים בנושא
מה זה יהודי?
להיות "יהודי טוב" ולא רק "אדם טוב"
תפקידו של יהודי בתוך כלל האנושות
גיור - עניין של מהות ולא 'טקס'
תופעת האנטישמיות
המאבק בהתבוללות
אזרחי ישראל ויהודי התפוצות
מאיפה צומחת השנאה העצמית
היום "כולנו יהודים"; ומחר?

להעמיד את המאבק בהתבוללות בראש סדר-העדיפויות

הנתונים צצים ועולים מדי כמה חודשים או שנים, ואולי דווקא בגלל תכיפות האזהרות, נעשו רבים מאיתנו קהי-חושים. דמוגראפים מתריעים כבר שנים רבות על סכנה שאורבת לקיומו של העם היהודי. די לעיין בנתונים הללו כדי להבין שאין מדובר באזהרות סרק. העם היהודי הולך ומתמעט במימדים מבהילים!

נכון, כולנו מאמינים בנצחיותו של העם היהודי וביכולתו לגבור על קשיים ובעיות. אבל אין פירוש הדבר שעלינו לשבת בחיבוק ידיים. "לא תעמוד על דם רעך", מזהירה תורתנו. כשאתה רואה יהודי שהולך ואובד לעם-ישראל - מחובתך לעשות הכול כדי להצילו. על-אחת- כמה-וכמה כשאין מדובר ביהודי אחד, אלא במיליונים רבים.

שיעורים מדהימים

הכוונה היא, כמובן, למכת ההתבוללות ולנישואי התערובת, שפושה בעם היהודי בתפוצות, ושנמצאת בתהליך גידול מסוכן גם בארץ. לא צריך להיות דמוגראף גדול כדי להבין שכאן מתחולל אסון. התבוללות בשיעורים של 50, 75 ואף של 90 אחוזים (תלוי במדינה ובקהילה), פירושם המעשי הוא, שרוב רובם של בני הדור הבא כבר לא יהיו (חלילה) יהודים, ושעם ישראל מצטמק בקצב מחריד.

הגופים שמכנים עצמם (בצדק או שלא בצדק) 'המנהיגות' של הקהילות היהודיות, לא זו בלבד שאינם עושים מאומה כדי להתמודד עם מגמה נוראה זו, אלא ניכרת אצלם השלמה עם המצב. אתה שומע דיבורים שאין מה לעשות. אתה חש בנימה של הבנה ל'צרכיה של התקופה המודרנית'. אתה רואה לתדהמתך, שבמקום להילחם בהתבוללות מנסים להקל על המתבוללים בהחלטה שגם ילדים לאב יהודי ולאם גויה ייחשבו יהודים. אתה מבחין בנטייה לפתור את בעיית ההתבוללות על-ידי 'גיור' פיקטיבי וחפוז של בן-הזוג הלא-יהודי (איך לא חשבו על זה קודם? יהודים בכל הדורות רעדו למשמע המחשבה על נישואי-תערובת. איך לא עלה בדעתם שאפשר 'לגייר' בין- רגע את הגוי או הגויה ושלום על ישראל...).

מנהיגות יהודית אמיתית היתה צריכה להעמיד את נושא ההתבוללות בראש סדר העדיפויות. אין כיום סכנה חמורה יותר לעתיד האומה. אין משימה לאומית חשובה יותר מביצורה של הזהות היהודית, כתריס בפני ההתבוללות ונישואי-התערובת. מרוב עיסוק בבעיות האחרות (החשובות כשלעצמן), מודחק המאבק בהתבוללות לשוליים, והעם היהודי מתדלדל והולך בקצב מהיר.

לשמור על השמן

זו התשובה לשאלה, למה חשוב כל-כך להתעסק דווקא עכשיו בשאלת 'מיהו יהודי'. יש האומרים, שזה אמנם נושא חשוב ונכבד, אבל עכשיו יש בעיות בוערות יותר, כמו ההתפרעויות ביהודה, שומרון וחבל-עזה; בעיות הכלכלה; האבטלה; משבר הבריאות; וכו' וכו'. לא רבותי! 'מיהו יהודי' היא-היא השאלה הבוערת ביותר, שכן היא עוסקת בעצם קיומנו כעם. אם מדינת-ישראל, כגוף היהודי הסמכותי ביותר בימינו, תמשיך להכיר בתעשיית ה'גיורים' הסיטונאיים ולהוריד את ערכה של הזהות היהודית - נאבד בתוך שנים מעטות מחצית מן העם היהודי!

עם-ישראל נמשל לשמן. כשם שהשמן אינו מתערבב עם שום נוזל אחר, כך כוחו של עם-ישראל טמון ביכולתו לשמור על ייחודו בין העמים מבלי להתבולל בהם. בזכות שמירה עקבית זו על הזהות היהודית הננו קיימים עד היום הזה. ואם רצוננו להמשיך ולהתקיים - אין לפנינו דרך אחרת אלא להעמיק את הזהות היהודית ולהילחם בכל דרך שהיא בהתבוללות ובנישואי- התערובת.


 

     
תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)